KĄPIELE SAUNOWE

Kąpiele saunowe

To świetny sposób na relaks, poprawę kondycji zdrowotnej i stanu skóry. Pobyt w saunie to remedium na wiele dolegliwości fizycznych, związanych ze stresem i przemęczeniem. Podczas seansu w saunie, pocenie wzmaga pracę nerek, dzięki czemu szybciej z organizmu usuwane są zbędne produkty przemiany materii. Naprzemienne ogrzewanie i oziębianie ciała hartuje organizm i stabilizuje układ immunologiczny.

PRZED POBYTEM W SAUNIE…

POBYT W SAUNIE FIŃSKIEJ

Prawidłowe korzystanie z sauny fińskiej w prostych krokach:

  1. Zdejmij wszelką biżuterię, okulary i szkła kontaktowe (wszystkie te rzeczy nagrzewają się w saunie i mogą poparzyć skórę)
  2. Dokładnie umyj ciało i włosy, zmyj makijaż (czysta skóra lepiej oczyszcza się z toksyn)
  3. Dokładnie osusz skórę, weź ze sobą ręcznik i wejdź boso do sauny (możesz również zawinąć włosy w ręcznik, aby ochronić je przed suchym powietrzem)
  4. Usiądź lub połóż się na ławie sauny na ręczniku zaczynając od tej najniższej, pamiętając o tym, aby żadna część ciała nie stykała się bezpośrednio z drewnem
  5. Po 10-15 minutach opuść saunę i udaj się pod prysznic, aby schłodzić ciało
  6. Uzupełnij płyny i odpocznij zanim powtórzysz ponownie cały cykl
  7. Cykl ogrzewanie – ochładzanie – wypoczynek wykonaj 2-3 razy
  8. Po zakończonym pobycie w saunie pozwól swojemu ciału się zrelaksować (skorzystaj z masażu, odpocznij, połóż się spać)

Sygnałem, ze organizm dobrze reaguje jest intensywne pocenie się. Jeśli czujemy zawroty głowy, kołatanie serca, osłabienie oznacza to, ze pobyt w saunie był zbyt długi.

POBYT W SAUNIE INFRARED

Prawidłowe korzystanie z sauny Infrared w prostych krokach:

  1. Zdejmij wszelką biżuterię, okulary i szkła kontaktowe (wszystkie te rzeczy nagrzewają się w saunie i mogą poparzyć skórę)
  2. Dokładnie umyj ciało i włosy, zmyj makijaż (czysta skóra lepiej oczyszcza się z toksyn)
  3. dokładnie osusz skórę, weź ze sobą ręcznik/i i wejdź boso do sauny (możesz również zawinąć włosy w ręcznik, aby ochronić je przed suchym powietrzem)
  4. usiądź lub połóż się na ławie sauny na ręczniku, pamiętając o tym, aby żadna część ciała nie stykała się bezpośrednio z drewnem
  5. Po 20-30 minutach opuść saunę, uzupełnij płyny i odpocznij zanim powtórzysz ponownie cały cykl
  6. Cykl ogrzewanie – wypoczynek wykonaj 1-2 razy
  7. Po zakończonym pobycie w saunie pozwól swojemu ciału się zrelaksować (skorzystaj z masażu, odpocznij, połóż się spać)

 

SAUNOWY SAVOIR-VIVRE

– pamiętajmy o zachowaniu ciszy, sauna to miejsce relaksu i nawet rozmowa szeptem może komuś przeszkadzać
– ze względów higienicznych w saunie suchej całe ciało wraz ze stopami układamy na ręczniku
– w trakcie pobytu w kabinie sauny nie spożywamy napojów, nie jemy i nie czytamy
– po wyjściu z sauny należy skorzystać z natrysków
– z saun najlepiej korzystać nago lub w okryciu bawełnianym. Ciało ubrane nie nagrzewa się równomiernie i hamuje wydzielanie potu, skóra nie oczyszcza się we właściwy sposób, a mokre od potu ubranie drażni skórę i może spowodować odparzenia.

Który rodzaj sauny wybrać?

Sauna to miejsce, w którym intensywnie ogrzewamy nasze ciało i oczyszczamy je z toksyn przez skórę na drodze pocenia się. To wspólny element sauny fińskiej i infrared. Obie sauny jednak różnią się między sobą pewnymi cechami, od których będzie uzależniony sposób korzystania z nich i osoby, które będą w nich przebywać.

Dlatego powinnaś wybrać saunę infrared jeśli:

  • Cierpisz na choroby układu krążenia (np. nadciśnienie, żylaki). W saunie na podczerwień panuje przyjazna temperatura w zakresie 40-60 stopni C, a energia fali podczerwonej bezpośrednio ogrzewa skórę – te cechy sprawiają, że sauna infrared nie obciąża układu krążenia
  • Źle znosisz wysokie temperatury
  • Masz mało czasu, ale chcesz w sposób szybki i zarazem efektywny skorzystać z sauny (seans w saunie infrared nie wymaga schładzania ciała, ani długiej fazy wypoczynku)
  • Źle znosisz przebywanie w zamkniętych pomieszczeniach (z sauny infrared można korzystać przy otwartych drzwiach)
  • Nagość w saunie sprawia Ci dyskomfort (w przeciwieństwie do sauny fińskiej, w saunie infrared aż 80% wytwarzanej energii ogrzewa ciało od wewnątrz, dlatego można w niej przebywać nawet w cienkim ubraniu)

 


 

WSKAZANIA DO KORZYSTANIA Z KĄPIELI SAUNOWYCH

– zapalenie zatok,
– częste infekcje dróg oddechowych, nieżyty oskrzeli,
– nadciśnienie tętnicze pierwszego i drugiego stopnia,
– zaburzenia krążenia (zimne dłonie i stopy),
– zmiany zwyrodnieniowe stawów,
– niezapalne choroby kręgosłupa,
– trądzik,
– atopowe zapalenie skóry,
– choroby kobiece(m.in. zaburzenia miesiączkowania),
– reumatyzm.

PRZECIWWSKAZANIA DO KORZYSTANIA Z KĄPIELI SAUNOWCYH

– choroby serca i układu krążenia,
– padaczka,
– choroby nowotworowe,
– wysokie ciśnienie tętnicze,
– nadczynność i niedoczynność tarczycy,
– kamica nerkowa,
– stany zapalne, gorączka,
– choroby w okresie zaostrzenia,
– menstruacja,
– ciąża.